Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

Reply to this topicStart new topic
Besson Prestige Lekkage
gstolze
plaatsen Sun 10 January 2010 - 13:34
Bericht #1

Nieuw lid
*

Sinds: 23 March '06

Harmonie
RAZ

1e Euphonium
- Besson Prestige 2052
- SM Ultra 4

Ik speel op een Besson Prestige en merk dat er wel veel water door de ventielen heen stroomt vandaar dat ze er en lekbakje erbij gedaan hebben voor onder de ventielen te plaatsen. Ook de trigger lekt naar mijn idee te veel. Hoe zijn de ervaringen bij overige Besson Prestige gebruikers?
Go to the top of the page

+Quote Post
Heerko Koops
plaatsen Sun 10 January 2010 - 17:42
Bericht #2

Nieuw lid
*

Sinds: 29 December '06

Fanfare
Amicitia en het NNJO

1e Euphonium
- besson sovereign met trigger
- dennis wick 4al

hoi gstolze, ik heb een besson sovereign met trigger waarmee ik het zelfde heb als wat jij bij je prestige hebt, maar ik begrijp niet waarom dat een probleem geeft, heb er geen last van behalve dan dat ik er ietsje langer mee bezig ben om me instrument "vocht" vrij te krijgen tongue.gif
en wat bedoel met "ook de trigger lekt naar mijn idee te veel"? (A)

+Quote Post
gstolze
plaatsen Mon 11 January 2010 - 17:25
Bericht #3

Nieuw lid
*

Sinds: 23 March '06

Harmonie
RAZ

1e Euphonium
- Besson Prestige 2052
- SM Ultra 4

Ik bedoel met de trigger lekt teveel dat langs de buizen van de trigger druppels hangen. En wat bedoel jij met "heb er geen last van behalve dan dat ik er ietsje langer mee bezig ben om me instrument "vocht" vrij te krijgen"

+Quote Post
Heerko Koops
plaatsen Mon 11 January 2010 - 21:32
Bericht #4

Nieuw lid
*

Sinds: 29 December '06

Fanfare
Amicitia en het NNJO

1e Euphonium
- besson sovereign met trigger
- dennis wick 4al

oke dus je hebt na elke repetitie een natte broek:P haha ik bedoel er mee te zegen dat het geen kwaad kan dat je lekbakje erg vol zit na het spelen en dat het niet ten koste gaat van je ventielen etc.

muzikale groet, Heerko

+Quote Post
BessonSovereignC...
plaatsen Wed 14 April 2010 - 09:33
Bericht #5

Postend lid

Sinds: 8 July '06

Brassband
'T Heideblomke

2e Cornet
- Besson Prestige 2028
- Dennis Wick RW4

Hallo,

Dat je ventielen teveel lekken is waarschijnlijk bekend bij Besson. Ik weet niet welk type prestige je hebt maar zelf heb ik het 1e type (cornet) nog. Geen idee of er meet Euphoniums dit probleem hebben maar bij de cornetten is het wel bekend als het goed is. Toen Besson nog echt Engels was stond Besson niet bekend om haar ventielen...De ventielen zijn niet de beste wat betreft de cornetten geloof ik dus geen idee hoe dat bij de euphonium is/was.

Zelf heb ik erg last gehad van lekkage dit resulteerde er bijvoorbeeld in dat ik tijdens een concours maar telkens de ventieldoppen eraf moest draaien en ze leeg gooien en maar weer snel erop draaien om weer te kunnen spelen. Ik heb destijds advies gevraagd en wat mogelijk is dat je de ventielen laat polijsten of eerst dikkere olie gaat proberen.

Wat ook voor lekkage kan zorgen is als je instrument eerst door de kou gaat bijvoorbeeld in de winter en vervolgens kom je in een warme repititiezaal. Door de warmte wordt de olie dunner en glijdt zo eerder naar benden.

Dit bericht is bewerkt door BessonSovereignCornettist: Wed 14 April 2010 - 09:36

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Leden lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme Leden)
0 Leden:

RSS Print Versie Actuele tijd: 8 Sep 2010 - 14:04
Muziekfestival
World of Brass
Yamaha Europe
Majestic
sonoris
Henk RensinkMiraphone
van der Glas
Zwaluw Reizen
Adams
Besson